2014. augusztus 22., péntek

Sűrű hétköznapok


Gyorsan elhadarom, mik is történetek az utóbbi napokban. Voltam a MATI-ban, ez egy szervezet ami vállalkozás indításban segít, új oléknak ingyen. Van tanácsadás, kurzusok, mentor 10 alkalomra. Első körben  egy tanácsadáson voltam, ami nem volt valami nagy élmény, egy igazi karikatúra hapsi fogadott, aki úgy nézett ki, mint egy szigorú könyvelő, aki 50 évesen is a mamájával él, és molyirtó szagú. Nem igazán akarta megérteni mit szeretnék, és nagyon ingatta a fejét. Úgy éreztem magam, mint akit megdorgálnak a béna fogalmazása miatt az iskolában, mert nem követi a bevezetés-tárgyalás-befejezés metódusát. Aztán azt feladtam, hogy megértse, inkább az indulásban kértem segítséget, hova kell menni, ha vállalkozást akarok indítani, hol milyen költségek várnak rám. Háát ebben nagyrészt segített de csak neveket mondott, azt már, hogy ezeket pontosan hol találom, nem tudta, mindent utána kerestem ki a neten. Meg persze ügyintézés közben kiderült, hogy még egy helyre el kell mennem (az egyik adó hivatalban a kettőből (!) egy nagyon kedves ügyintéző mindent elmondott, adott telefonszámot, címet), a szerinte 100 sékeles tb járulék valójában 330 sékel, de már meg sem lepődtem. Szóval még szerencse, hogy ingyen volt, mert ezért fizetni, enyhe túlzás lenne. Azóta felhívtak, hogy szeptember indul Tel Aviv-ban egy kurzus (pénzügy, marketing, adózás, sales ilyesmi), remélem az hasznosabb lesz, majd beszámolok. Na de végül is csütörtökre minden hivatalba sikerült eljutnom, és augusztus 29 én megyek haza üzleti útra (nagyon menőnek érzem magam).
Ezen kívül élvezzük az életet, egyre több barátunk van, szinte minden héten 2-3 alkalommal találkozunk valakivel, nagyon élvezem. Jókat eszünk, strandolunk, bulizunk, szervezkedünk, és mindenkinek külön-külön állandóan drukkolunk, hogy kapjon munkát, bejöjjön a biznisz, megtalálja a szerelmet vagy bármi, csak maradjanak itt!
Az önkéntes munkahelyemen is egyre jobban mennek a dolgok, most már minden héten két tanácsadást tartok, Facebook oldalak irányításából, amiből én is sokat tanulok, mert ezekre rendesen fel kell készülni, de nagyon élvezem, ezen kívül is most egyre több munkát adnak, szóval igazán hasznosnak érzem magam, sőőt egyre többet beszélgetek héberül bent is, és minden nap egyre felszabadultabb vagyok. Azt remélem addig dolgozhatok itt, míg teljesen sikerül beilleszkednem, és innen már könnyen, egy biztos háttérből találhatok majd, nekem való munkát. Mármint a vállalkozósdi most jól hangzik, de hát kit tudja, meg eleve csak hobbinak szánom az elején, egy jó zsebpénz reményében. De egyre jobban érzem magam, ha segíthetek, úgy érzem, itt meg tudok tanulni jó szociális munkásnak lenni. Most az a legjobb, hogy úgy érzem minden ajtó-ablak nyitva van, sok lehetőség közül választhatok, és ez felszabadító érzés (najó persze néha meg pont hogy ijesztő, mert mivan ha semmi sem jön be, és jajj milesz velem).
Szegény Balázsról nem sokat írtam mostanában, a munkahelye rendben van, sőőt néha már dolgoznia is kell valamiket, ami neki külön öröm, mivel jobban szereti ha 9 órában nem csak malmozni kell. Minden nap megdöbbenek, mennyire jót tesz neki ez az Ország, tiszta magabiztos, mosolygós, igazi laza jó csávó lett, szép barna bőrével, nagyon jól sikerült asszimilálódnia. És végre szeptembertől ő is elmegy hébert tanulni (juhiii!).
A hét legszebb napja augusztus 20.-a volt a 9. házassági évfordulónk, itt Izraelben a második. Szuper jó helyen ettünk, mindenféle tengeri herkentyűket, kagylót, rákot, szardíniát, ittunk isteni borokat, ettünk isteni desszertet, és a 3 pohár bor után, nagyon jó kedvűen, haza táncikáltunk, nagy nagy szerelemben...

BRAEKING!! na pont most, kezdődött újra Tel Avivban a szirénázás, pedig már valahogy gy éreztem, megunták, vagy kifogytak a rakétákból... Bár pár napja volt nagy durranás, sziréna nélkül, akkor már sejthettem volna, hogy nem sokára lesz még folytatás...


Az dokumentum, a vállalkozásomról 





Itt eszünk minden pénteken, ez lett most a törzs helyünk, a Yafo-i bolha piacnál a neve Italkia, és ez a pasi főz az orrunk előtt, isteni már nézni is!! 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése